ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ERASMUS+ ΣΤΗ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ “Understanding and supporting students with ASD and ADHD”

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ακόμα μία κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 μετίτλο “I.D.E.A. Inclusion-Diversity-Education-Art” και κωδικό αριθμό “2023 – 1 –EL01 – KA122 – SCH” που υλοποιείται από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου από τον Σεπτέμβριο του 2023 έως και τον Φεβρουάριο του 2025.

Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Λακιωτάκη Πολύμνια (ΠΕ06) συμμετείχε σε πρόγραμμα κινητικότητας στη Φλωρεντία από τις 7 έως τις 12 Οκτωβρίου 2024, παρακολουθώντας το 5ήμερο σεμινάριο “Understanding and supporting students with ASD and ADHD”.

Το σεμινάριο υλοποιήθηκε από τον φορέα Europass Teacher Academy και ήταν στοχευμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που είναι στο φάσμα του αυτισμού ή έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ καθώς και στο πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποστηρίξουν αυτά τα παιδιά στις γνωστικές διαδικασίες και στην κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Στο σεμινάριο έλαβαν μέρος συνάδελφοι από την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Ολλανδία και τη Σουηδία και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εύρεση πρακτικών λύσεων για την ευημερία των μαθητών, όπως η διαχείριση του θυμού, η συμβουλευτική γονέων και οι τεχνικές παρουσίασης του διδακτικού υλικού.

Μεταξύ των συμμετεχόντων υπήρξε γόνιμος διάλογος, ανταλλαγές απόψεων και εμπειριών και μεγάλο ενδιαφέρον για πληροφόρηση σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας. Σε συνδυασμό με την αναλυτική θεωρητική περιγραφή του αυτισμού και της ΔΕΠΥ, το σεμινάριο παρείχε τα απαραίτητα εφόδια, για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός να κατανοήσει, να βοηθήσει και να εντάξει στην σχολική κοινότητα τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.