“ΔΕΝ ΤΑ ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΛΑ”. Πρόγραμμα βασισμένο στο Εκπαιδευτικό – Διεπιστημονικό
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του ΠΕΚΕΣ ΚΡΗΤΗΣ, υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Καλουδιώτη Μαρία, Παπαδοπούλου Μυρτώ.
Η συγκεκριμένη εργασία δημιουργήθηκε με αφορμή το σεμινάριο του ΠΕΚΕΣ ΚΡΗΤΗΣ για την Υποστήριξη του Γλωσσικού γραμματισμού στη Β/θμια εκπαίδευση το σχολικό έτος 2020-21. Στο πλαίσιο των δράσεων για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, πέραν της καλλιέργειας της γλώσσας-λόγου , δηλαδή την κατανόησής της, την εκφραστική απόδοσή της και την διάκριση των σημείων που διαφέρει με την σύγχρονη ελληνική γλώσσα, επιλέξαμε κείμενα που έχουν διασύνδεση με το σήμερα και την πολιτική , την παιδεία και τον τρόπο ζωής. Υπογραμμίσαμε την ιδιαιτερότητά τους στους μαθητές ,οι οποίοι τα προσέγγισαν με κριτική σκέψη παρατηρώντας τα σημεία που θα μπορούσαν να αναφέρονται ή να διαφοροποιούνται με το σήμερα. Αντιπαραβάλλαμε κείμενα των Α.Σικελιανού, Κ.Παλαμά, Γ. Σεφέρη. Οι συζητήσεις που ακολούθησαν με τους μαθητές/τριες τροφοδότησαν τις δράσεις τους σε όλα τα στάδια του παραγόμενου έργου. Χωρίστηκαν σε ομάδες έρευνας, συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό, έφτιαξαν ομαδικές χορογραφίες, συμμετείχαν στις βιντεοσκοπήσεις, αξιοποιώντας τις παιδαγωγικές τεχνικές που έχουν διδαχθεί στο Καλλιτεχνικό Σχολείο στα μαθήματα χορού και κινηματογράφου υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου. Συμμετέχουν οι μαθητές-τριες: Χρήστος Στράτης, Γιώργος Φλουρής,Μελίνα Χατζηχρήστου, Μιχάλης Χατζάκης , Βίκη Μαράκη,Κωνσταντίνα Σαρίκα,Αντελίνα Ντίσα,Μαρίνα Ζερβάκη,Μαριάνα Βασιλειάδη,Μαρία Καστανάκη, Χαρά Βιδοζαχαράκη ,Ηρώ Κοκόνη, Ηρώ Αλεξοπούλου,Γιώργος Ανδρικάκης, Μάριος Σταυρουλάκης,Μάνος Καρακατσάνης,Δέσποινα Παγουλάτου, Κάλλι Αναστασάκη. Συντονιστική ομάδα εκπαιδευτικών: Επιλογή – αποδελτίωση κειμένων: Μαρία Καλουδιώτη, Μυρτώ Παπαδοπούλου. Διδασκαλία Τραγουδιού: Μαρία Φάσουρα Επεξεργασία Ήχου – Λαούτο:Βαγγέλης Αλεξάκης. Επιμέλεια χορογραφιών των μαθητών A ‘ και Β ‘ Λυκείου Χορού του Κ.Σ.Η & Μυρτώ Παπαδοπούλου, Μαριάνθη Παλτόγλου. Ιδέα – Συντονισμός ερευνητικής εργασίας: Μαρία Καλουδιώτη. Το μοντάζ έγινε στα studio της ΚΡΗΤΗ TV από την Ρένα Σκουρογιάννη (μητέρα μαθήτριας) Χρησιμοποιήθηκε η μουσική: Μπάρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη, Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος,Στίχοι: Νίκος Γκάτσος,Ερμηνεία: Νίκος Ξυλούρης,τραγουδά ο μαθητής μας Μιχάλης Χατζάκης. Ντύθηκες Μακρυγιάννης τις αποκριές, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Δίσκος: Για μια μέρα ζωής, Μουσική: Μάνος Λοΐζος, Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης,Copyright: 1980, δισκογραφική εταιρία: Minos Χρησιμοποιήθηκαν πλάνα από: https://www.youtube.com/watch?v=_yge4viI0pc , https://www.youtube.com/watch?v=VtvXqJEk9Lk
file:///C:/Users/user/Downloads/2_2021_Kalokyri_PROGRAMMA-YROSTHRIXIS-GLOSS-GRAMM.pdf
CAMERA ON :ΥΠΕΎΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Αλατάκη Ευανθία, Χρυσικοπούλου Λίζα και συμμετοχή Κ.Σ.Η με τις ταινίες”το χάος του σήμερα” και τη “Medea in agon-y”
Tipping Point: Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Καλουδιώτη Μαρία( διευθύντρια), Μαρκάκης Νίκος (πληροφορικής).
Το The Tipping Point in Education ιδρύθηκε το 2016 με στόχο να αλλάξει βιωματικά έναν μαθητή, μια τάξη, ένα σχολείο, μια κοινωνία σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Μέσω του The Tipping Point, οι νέοι έχουν τη δυνατότητα, αντί για 2-3 ανθρώπους-πρότυπα που ίσως συναντούσαν τυχαία, να συναντήσουν επαγγελματίες σε ένα ακαδημαϊκό έτος, επαγγελματίες που θα τους βοηθήσουν να πάρουν συνειδητοποιημένα αποφάσεις ζωής. Μέχρι σήμερα, το The Tipping Point έχει “μπει” σε 289 σχολεία στην Ελλάδα και έχει “μιλήσει” με 15685 μαθητές.Το πρόγραμμα είναι ένας συνδυασμός σύγχρονης και ασύγχρονης μορφής εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης. Στην ασύγχρονη μορφή του είναι βασισμένο στη Διδασκαλία με βάση τη
διερεύνηση/ερώτημα (Inquiry based instruction) και στη Σύγχρονη μορφή του στη Διδασκαλία με
βάση την Διάλεξη (Lecture based instruction). Πως λειτουργεί: Οι μαθητές θέτουν ερωτήματα ασύγχρονα και βάζουν την ατζέντα για τις σύγχρονες εβδομαδιαίες συνεδρίες με μέντορες-επαγγελματίες των ειδικοτήτων τους.
Το σχολείο μας (Α, Β Γ ΛΥΚΕΙΟΥ )εν μέσω πανδημίας το έτος 2020 -21 συνομίλησε :α) με την Ξένια Γιαννάκη για θέματα ψυχολογίας και το επάγγελμα:
Η Ξένια Γιαννάκη, είναι υπεύθυνη της LIFESHARE και έχει βασικές σπουδές Bachelor σε παιδαγωγικά και ψυχολογία. Επίσης έχει δίπλωμα εξειδίκευσης στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και στο Personal & Executive coaching. Είναι ιδρυτικό μέλος του ICF Greece chapter. Επίσης έχει μεταπτυχιακές σπουδές σε τρεις κλάδους στην Νευροψυχολογία, Εκπαιδευτική Ηγεσία – Διοίκηση και MBA. Είναι συγγραφέας και motivational speaker. Γεννήθηκε στην Αθήνα και διευθύνει τη LIFESHARE για περισσότερο από 20 χρόνια και τη FELEA (felea.org) βοηθώντας στην αποτελεσματική διαχείριση της καθημερινότητας που απασχολεί ιδιώτες, στελέχη αλλά και οργανισμούς με προσωπικές συνεδρίες (online & δια ζώσης) αλλά και εταιρικά προγράμματα. Είναι επίσης εισηγήτρια σεμιναρίων και τα βιβλία της βοηθούν στη διαμόρφωση στρατηγικής προς τη βελτίωση σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
Συνεργάζεται με φορείς, οργανισμούς και εταιρείες για την ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού και αξιοποιεί τεχνικές εκπαίδευσης και αξιολόγησης με σκοπό την καλλιέργεια των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τις ανάγκες ανάπτυξης τόσο του ατόμου όσο και του οργανισμού.
β) με Diomidis Spinellis Professor at the Athens University of Economics and Business:
Οι μαθητές-τριες μας, είχαν τη σπάνια ευκαιρία να μιλήσουν με τον Πρόεδρο ενός από τα πιο δυναμικά Τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών αλλά και λαμπρό επιστήμονα στο χώρο της πληροφορικής. Πήραν πολύτιμες πληροφορίες για το πως συνδυάζονται Πληροφορική και Οικονομικές σπουδές, για τη σημασία της Πληροφορικής σήμερα αλλά και links για online μαθήματα προγραμματισμού. Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Σπινέλλη για το χρόνο που μας διέθεσε και την προθυμία του να λύσει όλες τις απορίες των μαθητών-τριων.
γ) με τον γραφίστα Στεφανίδη Δημήτρη
που διδάσκει Γραφιστικές Εφαρμογές και Οπτική Ταυτότητα / Branding στο προπτυχιακό επίπεδο. Σπουδές: ΜΑ Pratt Institute (Packaging / Communication Design), μετεκπαίδευση στο London College of Printing (Γραφιστική και Πολυμέσα), BA Deree College (Διαφήμιση), ΤΕΙ Αθήνας (Γραφιστική).
Δημιουργικό γραφείο G Design Studio. Best Design Agency 2021 (βραβείο ΜΕΓΑ ΕΒΓΕ).
27/2/2021. Συμμετοχή στο «International Particle Physics Masterclasses 2021»